Wat haal jij uit een evenement?

Als marketeer organiseer ik regelmatig een evenement en regel ik alles rondom een beurs. Daarnaast bezoek ik enkele keren per jaar een social media- of marketing event en word ik uitgenodigd voor inspirerende netwerkgelegenheden waar congreslocaties uit de regio zich presenteren.
Uit zo’n middag of avond haal ik als deelnemer veel energie, inspiratie vakkennis en nieuwe contacten.

Als gastbedrijf laat je letterlijk zien wat je in huis hebt. Productspecialisten delen vakkennis, sales mensen versterken op informele wijze de band met hun klanten en het is een mooie gelegenheid voor een exclusieve productlancering.

Een workshop in een van de eventlocaties van het Openluchtmuseum in Arnhem.

Scoren met je evenement?

Als bedrijf is een eigen evenement ook de gelegenheid om prospects kennis te laten maken met je bedrijf. Voorwaarde voor succes is een goed samengesteld programma, gericht op jouw doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan een plenaire sessie waar vooraanstaande vakgenoten in discussie gaan over een onderwerp dat in de branche speelt. Geef de deelnemers voldoende tijd om te netwerken, bied een kijkje achter de schermen van je bedrijf door middel van een rondleiding en/of geef de bezoekers een sneak preview van een nieuw op de markt te zetten product. Uiteraard mogen een hapje en drankje niet ontbreken. Maar… vergeet alsjeblieft de standaard koffiekoek en bitterbal en verras jouw deelnemers! Een goede cateraar maakt het verschil. Maak een onvergetelijke indruk zowel inhoudelijk als in de presentatie ervan, zorg voor een glimlach en iets om over te praten.

In de Bit beursstand. Horse Event in Vijfhuizen.

Geïnteresseerd in een succesvol evenement?

Ik help je graag bij de organisatie en coördinatie van jouw bedrijfsevenement of beursdeelname en het genereren van sales leads.
Bel me, dan maken we kennis. T. 06-38558816.

In de beursstand van This is Dutch. Maison et Objet in Parijs.

Met content marketing meer omzet

Content marketing is het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante content. Het doel is om nieuwe prospects aan je te binden (marketing leads verzamelen), hen op het juiste moment te voorzien van relevante informatie met als einddoel het afnemen van jouw producten of diensten (meer sales leads).

Hoe zet je content marketing in tijdens de klantreis (customer journey)

Stel je verkoopt design kasten. Om direct iemand jouw brochure of webshop voor te schotelen zal niet het gewenste resultaat (verkoop) opleveren, men kent jou immers niet. Vooraf bepaal je wie je wilt bereiken en welk probleem je voor die mogelijke klant kunt oplossen. Bijvoorbeeld: men wil de mogelijkheid hebben om de kast uit te breiden als er in de toekomst meer opbergruimte nodig is.
Fase 1 is om eerst vertrouwen te wekken en te laten zien dat jij verstand van zaken hebt en welke oplossingen jij in huis hebt. (verschillende indelingsmogelijkheden, variatie in kleur, model en afmeting.
Bij fase 2 kennen mensen je al, ze hebben bijvoorbeeld al een blog van je gelezen waarin je enkele tips geeft over het praktisch indelen van kastruimte of hebben al een advertentie gezien op Instagram van diverse kast modellen.
Bij fase 3 geef je nog meer informatie. Je biedt bijvoorbeeld de online brochure aan in ruil voor een e-mailadres van de ontvanger. Daarnaast kun je vragen of men jouw nieuwsbrief wil ontvangen. In de laatste fase van de customer journey zijn er al veel contactmomenten geweest met de prospect. De brochure is gedownload, diverse nieuwsbrieven en instructievideo’s zijn bekeken en/of reviews gelezen.

Tijd om te vragen of er interesse is in een persoonlijk adviesgesprek met een van je sales mensen en een verpletterende aanbieding te doen. Door stapsgewijs steeds meer content op maat aan te bieden, bouw je aan de klantrelatie.
Elke fase in de marketing funnel heeft zijn eigen content. En de boodschap van elke fase giet je per communicatiemiddel (Instagram, website, youtube film, online brochure) in een ander jasje.

Hulp nodig bij het schrijven van content of het creëren van foto’s, infographics, social media posts of video? Neem vrijblijvend contact met me op, ik help je graag!

social media post
Facebook post voor Kast van een Huis, tijdens het WK-toernooi

Wat is Personal Branding?

branding

Tijdens een masterclass met het thema: “Zet jezelf op de kaart” werd, aan de hand van een vragenlijst die ik vooraf had ingevuld, duidelijk wat mijn voorkeur gedragsstijl is.

…Mmm, de uitslag zette mij aan het denken. Ik ben naast perfectionist ook introvert. “Sandra gaat voor kwaliteit, is doelgericht en neemt beslissingen weloverwogen.” Mooie eigenschappen voor een marketeer, maar wat betekent dit voor mij persoonlijk?

Een product of dienst vermarkten is mijn vak, maar mezelf op de voorgrond brengen, laat staan vertellen waar ik goed in ben, vind ik als bescheiden ‘dame’ best een uitdaging.
Tijd om iets aan mijn Personal Branding te doen en mijn online marketing kennis te delen.

Maak van jezelf een sterk merk.

Het komt erop neer dat je van jezelf een merk maakt. Om te beginnen stel je jezelf de vragen:

  • Wat maakt mij uniek en authentiek?
  • Waar mag je mij ’s nachts voor wakker maken?
  • Waar ben ik goed in?
  • Waarom doe ik wat ik doe, waar word ik blij van?

Wat wordt er over jou gezegd als je de kamer uitloopt? Het mooie is, dat je hier zelf invloed op hebt!
-Stel dat een onbekende (op een verjaardag bijvoorbeeld) mij vraagt naar mijn werk, dan vertel ik over mijn passies: marketing en vormgeving en de werkzaamheden die ik zoal doe. En als ik over mijn vak praat, dan straal ik (volgens anderen). 🙂

-Als een zakelijk contact mij vraagt wie ik ben, dan vertel ik dat ik een verbinder ben en bedrijven help om hun producten of diensten te vermarkten. Ik noem desgewenst enkele succesverhalen volgens de STAR*-methode. Een vorm van storytelling waarmee je een goed beeld geeft van jouw diensten en jouw toegevoegde waarde voor een bedrijf.

*) STAR-methode:

  • Situatie
  • Taak
  • Actie
  • Resultaat

Benieuwd naar mijn succesverhalen? Let’s meet!