MEER OMZET MET CONTENTMARKETING

Marketing leads verzamelen

Content marketing is het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante content. Het doel is om nieuwe prospects aan je te binden (marketing leads verzamelen), hen op het juiste moment te voorzien van relevante informatie met als einddoel het afnemen van jouw producten of diensten (meer sales leads).

Hoe zet je content marketing in tijdens de klantreis (customer journey)

Stel je verkoopt design kasten. Om direct iemand jouw brochure of webshop voor te schotelen zal niet het gewenste resultaat (verkoop) opleveren, men kent jou immers niet. Vooraf bepaal je wie je wilt bereiken en welk probleem je voor die mogelijke klant kunt oplossen. Bijvoorbeeld: men wil de mogelijkheid hebben om de kast uit te breiden als er in de toekomst meer opbergruimte nodig is.
Fase 1 is om eerst vertrouwen te wekken en te laten zien dat jij verstand van zaken hebt en welke oplossingen jij in huis hebt. (verschillende indelingsmogelijkheden, variatie in kleur, model en afmeting.
Bij fase 2 kennen mensen je al, ze hebben bijvoorbeeld al een blog van je gelezen waarin je enkele tips geeft over het praktisch indelen van kastruimte of hebben al een advertentie gezien op Instagram van diverse kast modellen.
Bij fase 3 geef je nog meer informatie. Je biedt bijvoorbeeld de online brochure aan in ruil voor een e-mailadres van de ontvanger. Daarnaast kun je vragen of men jouw nieuwsbrief wil ontvangen. In de laatste fase van de customer journey zijn er al veel contactmomenten geweest met de prospect. De brochure is gedownload, diverse nieuwsbrieven en instructievideo’s zijn bekeken en/of reviews gelezen.

De laatste fase in de marketing funnel

Tijd om te vragen of er interesse is in een persoonlijk adviesgesprek met een van je sales mensen en een verpletterende aanbieding te doen. Door stapsgewijs steeds meer content op maat aan te bieden, bouw je aan de klantrelatie.
Elke fase in de marketing funnel heeft zijn eigen content. En de boodschap van elke fase giet je per communicatiemiddel (Instagram, website, youtube film, online brochure) in een ander jasje. Uiteraard communiceer je volgens de richtlijnen van je huisstijl en de tone of voice, zodat direct zichtbaar is dat de boodschap van jou afkomstig is.

Hulp nodig bij contentmarketing?

Hulp nodig bij het schrijven van content of het creëren van foto’s, infographics, social media posts of video? Neem vrijblijvend contact met me op, ik help je graag!

social media post
Facebook post voor Kast van een Huis, tijdens het WK-toernooi